2015. február 2., hétfő

A hetedik fiú

Viszonylag régen néztem meg ezt a filmet, viszont csak most jutottam el odáig, hogy befejezhessem nyugodtan az ajánlót. Bár a mai reggeli ijedtség után nehezen tudok koncentrálni bármire - köszönöm Neptun, köszönöm. Hát hogyan lehetséges az, hogy több szerveren fut, de mindegyik túl terhelt? Ha valaki egy csöppet is ért az informatikához, az igazán megreformálhatná már ezt a rendszer - Egységes Tanulmányi Rendszer egy frászt.
Visszatérve a filmre, Ti láttátok? Mi a véleményetek róla?

   Bis bald
   Johanna

U.i.: Néztétek a Super Bowl? Én végignéztem, és nem lepődtem meg a végeredményen. Viszont a Seahawks utolsó tettén igen, nem méltó hozzájuk. Valamint elég mérges vagyok rájuk, a tegnapi bejegyzésemben dicsértem őket, mennyire szerethető csapat, erre ilyet tesznek. Ha nem maradtatok fenn és lemaradtatok a mai ismétlésről, akkor megnézhetitek holnap 19:30kor a Sport2-n. Színvonalas mérkőzés volt, méltó az NFL döntőjéhez.





Rendező: Sergey Bodrov
Forgatókönyvíró: Charles Leavitt, Steven Knight - Joseph Delaney regényéből
Játékidő: 102 perc
Főszereplők: Julianne Moore, Jeff Bridges, Ben Barnes, Kit Harington

Következzen a mai ajánló főszereplője, A hetedik fiú című film.

Történet:
Egy régi korban háború készül az emberiség ellen, a gonosz erők felébrednek és tervük, leigázni az egyszerű embereket. Gregory Mester (Jeff Bridges) sok évvel ezelőtt sikeresen foglyul ejti a gonosz boszorkányt, Malkin anyát (Julianne Moore). Azonban a vörös hajú boszorkány megszökött börtönéből és bosszút forral. Gregory Mester az utolsó lovagja egy olyan rendnek, amely meg tudná menteni a világot. Minden valamire való hősnek szüksége van egy inasra. A Mester tanítványának fogadja Tom Wardot (Ben Barnes), akit évek helyett a következő teliholdig kell kiképezni, hogy szembeszálljanak együttes erővel a mindent elsöprő gonosz ellen. Vajon megment minket a hetedik fiú hetedik fia?

Forrás : artofvfx.com
Egy szép januári napon egy baráti társaság elindul bowlingozni a Sugárba. Arról természetesen a főszervező srác elfeledkezik, hogy az ilyen programot előzetesen nem árt lefoglalni, különben pálya nélkül marad a csapat. Így felsülten mentünk egy emelettel feljebb, ahol a mozi van. Ott szintén teltház volt, mivel az olyan bénák, mint mi, a moziban próbáltak valamilyen filmet találni. Már az elején tisztáztuk, a Hobbitot nem nézzük meg, a Dumb és Dumberért nem vagyunk hajlandóak kiadni annyi pénzt. Így maradt A hetedik fiú és A Vadregény. Az előzeteseket megnézve végül A hetedik fiú nyert. Azonban, mint említettem, semelyikre sem volt már szabad hely. De mi felvettük a bokszkesztyűt és foglaltunk jegyeket még aznapra az Arénába, ahol felszerelkezve popcornnal és nachos-szal megnéztük a filmet.

Nos, a legelején szeretném tisztázni, hogy számomra egy felejthető filmről van szó. A tipikus egyszer megnézős kategóriába esik. Nem nyűgözött le a film, bármennyire is be volt harangozva. Viszont újra van 3D-s szemüvegem, a régit elvesztettem, már ezért megérte kifizetni az árát.

A karakterek felszínesen voltak kidolgozva. Ne egy mélyen szántó gondolatmenetű drámát várjatok ettől a filmtől, ha esetleg úgy döntetek, hogy megnézitek. Jeff Bridges úgy viselkedik, mint aki stúdiót tévesztett és ha már betévedt, akkor beállt pár snittre. Pedig én imádom őt, és fantasztikus színésznek tartom - nézzétek meg A félszemű című filmet-, viszont ezt nem kellett volna elvállalnia. Csak nem pénzhiányban szenvedett az öreg? Julianne Moore-t szintén hatalmas színésznőnek tartom. Tisztelem a munkásságát, valamint az rettentően szimpatikus számomra, hogy gyermekkönyveket írt. Ez a szerep is olyan egyszer megnézem, de semmi más. Ben Barnes ott volt a vásznon, helyes volt - kinek mi-, és körülbelül ennyit tett hozzá a filmhez. Noha ő lenne a főfőszereplő mégsem nyűgözött le.

Forrás : recenzor.hu
Maga a történet kiszámítható, semmi újat nem nyújt. A cselekmény halad előre a megszokott irányba, kapunk mellé átállt boszorkányt, szerelmes boszorkányt, furcsa műhelyt, gonosz bandát és egy fura szerzetet, rajta néha még mosolyogni is tudtam. Persze mint minden tini fantasy-ban, itt sem hiányozhat a szerelem és a romantika. Természetesen a lehető legunalmasabb formában. Rá nem jöttem volna, hogy a fiatal félvér boszorkánnyal jön össze Tom... A másik szerelmi szál is olyan nem mondod, nem is sejtettem volna szarkasztikus kategóriába esik. Valamint, ha már kitalálják, hogy a történetet a mágikus hetedik fiú hetedik fiának szentelik, akkor jobban is kidolgozhatták volna. Sokkal de sokkal több lehetőség rejlik egy ilyen motívumban szerintem. Kiskoromban rettentően oda voltam a Septimusz sorozatért, ott is a hetedik fia hetedik fia kap szerepet csak sikeresebben. 

A film látványvilága viszont tetszett. Mindig szerettem a fantasy-filmeket a csodaszép erdők miatt. Valamint nagyon jó beleképzelni magamat a Mester szerepébe, mintha én lennék a nagyszerű lovag, aki menő fegyverekkel és ruhákban harcol. Bár nem tudom, mennyi volt itt az utómunka, de szépen volt fényképezve a film. Ha már más nem tetszett, legalább ez kielégítő volt.

Összességében ez egy olyan film volt, ahol a kaja jobban megérte. Annak ellenére, hogy az előttünk ülő srácok leették a kabátjainkat. Ja hogy a film? Moziba nem nézném meg még egyszer, azt hiszem, ez mindent elmond.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése