2015. március 24., kedd

Amerikai mesterlövész

Forrás : chud.com

Március hetedikén moziba indultunk unokatesómmal és öcsémmel. Mindenképp olyan filmet kerestünk, amiben akció van. Nem feltétlenül drámát kerestünk, de végül az Amerikai mesterlövészre esett a választásunk. 
Ha kíváncsiak vagytok, mennyire tetszett nekem, tartsatok velem!

   Bis bald
   Johanna




Rendező : Clint Eastwood
Forgatókönyvíró : Jason Hall - Chris Kyle, Scott McEwen és Jim DeFelice regénye alapján
Játékidő : 132 perc
Főszereplők : Bradley Cooper, Sienna Miller
IMDb : 7,4

Történet :
Chris Kyle (Bradley Cooper) a valaha élt legsikeresebb amerikai mesterlövész. A 2001. szeptember 11-es terrortámadások hatására jelentkezik katonának a hazafias férfi. Először tengerészgyalogos-kommandós lett, majd mesterlövésszé vált. Miután első bevetésére küldték, megkezdődik az idegőrlő harc a csatatéren és az elmében. Egy amerikai férfi kilátástalan küzdelme, egy család és egy álom széthullásának megállítása. Majd a szörnyű és igazságtalan vég.


Fentebb említettem, hogy nem konkrétan ezt a filmet szerettünk volna megnézni, igazából teljesen mindegy volt. A legfontosabb szempont számomra a történet és a mondanivalója volt. Visszanézve jó döntést hoztunk.

Forrás : hollywoodreporter.com
Imádom a katonai drámákat, legyen az igaz történet vagy kitalált. Ezek után nem meglepő, ha ez a film is elnyerte a tetszésemet. Nagy kedvencem a Piszkos tizenkettő, ami mind könyv, mind film formában hihetetlen. Ugyan az Amerikai mesterlövész nagy valószínűséggel nem lesz A film, de megérte a mozijegy árát. Valamint ha a tévében adni fogják, biztosan nézni fogom.


Viszont nem szabad elfelejteni, hogy nem minden van úgy, mint a könyvben. És az sem biztos, ami a könyvben le van írva az szóról szóra úgy történt. Az ilyenfajta történeteknél el kell osztani mindent kettővel, vagy tízzel.
Például a vége felé, mikor egy hatalmas sivatagi vihar támadt, ezáltal menekülnek meg hőseink. Nekem ne mondja senki, hogy majd pont akkor és pont olyan nagy vihar támad. Az amerikaiak pedig megmenekülnek, az arabok pedig nem. Hát nem érdekes?
Valamint csak nekem tűnt fel, hogy néhány elem erősen hajaz a Mesterlövész című filmre?

A látványosan hatásvadász képek mellett pár kamerabeállítással sem voltam kibékülve. Nem teljesen értettem egypárnak az okát - de hát ki vagyok én, hogy ezért elítéljem a Szőkét? (:-. De az viszont kifejezetten idegesített, hogy a helikopter árnyéka folyamatosan látszódott a nagy totál felvételeken. Ha már Oscar díjas filmet nézek, erre igazán odafigyelhettek volna.

De hogy valami pozitívumot is említsek, beszéljünk a szereplőkről. Ki hitte volna, hogy Bradley Cooper a végén megtanul színészkedni. Nem mondom, hogy nem találhattak volna nála alkalmasabb főszereplőt is. Viszont egész jól teljesített szerintem, az Oscar jelöléséről most ne essék szó.
Sienna Miller tökéletesen hozza az aggódó feleségét, én a helyében teljesen kiborultam volna. 
Más szereplőt nem igazán érdemes kiemelni, számomra ők ketten voltak a legjobban árnyalva. Mondjuk ha nem konkrét szereplőket kell még megneveznem, akiket szerettem, azok A csapat volt. Akikkel Chris együtt harcolt, a közös jeleneteiket szerettem nagyon - párhuzam ismét a S.W.A.T. és a Piszkos tizenkettővel és összes ilyen típusú filmmel-.

A sok csapongás után még megszeretném Veletek osztani, miért is nyerte el a film valóban a tetszésemet. Ha igaz történeten alapuló filmet nézek, akkor mindig lenyűgöz, ha a igazi fényképeket, videókat szúrnak be a filmbe. Itt ugyan csak a végén szúrtak be, úgy ért véget a történet. Na az a momentum igazán megható volt. Mikor láthattuk az igazi felvételek Chris Kyle-ról és a családjáról és a temetése felvételét. 
Clint Eastwood igazán kitett magáért.

Forrás : nypost.com


Ha szeretitek a drámákat és jól bírjátok a lövöldözést -bár szerintem nem volt sehol sem annyira vészes jelenet-, akkor mindenképp nézzétek meg. Moziban még azt hiszem megy, legalábbis a West Endben még reklámozták.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése