2015. március 22., vasárnap

Kossuthkifli

Forrás : bumm.sk

Múlt hét vasárnap egy új magyar sorozat indult útjára a Dunán; a Kossuthkifli. A vadromantikus road movie hat részét -vagyis már csak öt -, minden vasárnap este láthatjátok.
Ha első részről lemaradtatok, ne keserítsen el ez Titeket. A sorozat honlapján ugyanis minden szükséges információt el tudtok olvasni.
Ha kíváncsiak vagytok, mi a véleményem Rudolf Péter munkájáról, akkor tartsatok velem!

   Bis bald
   Johanna





"1849. május 6-ára virradó éjjel Vödric Demeter (Haumann Péter), pozsonyi cukrászmester és udvari szállító váratlanul harminc rúd beuglira kap megrendelést Debrecenből. A hazafias érzelmű Swappach őrnagy (Lengyel Tamás), Vödric leányának (Trokán Nóra) kedvese azonban kémjelentést sejt a zsíros firkában. A szerelmesek egy púpos, unatkozó vénlány (Nagy-Kálózy Eszter) és egy titokzatos, hibbant kocsihajtó (Kálloy Molnár Péter) kíséretében postakocsin indulnak el, hogy a hadszíntérré vált országon át elvigyék a beuglit Debrecenbe, és egyúttal végére járjanak a rejtélynek. Hamarosan egy halottaskocsi szegődik a nyomukba, fedélzetén egy megtört és egy bosszúszomjas atyával (Reviczky Gábor). Mire száz veszélyen át a beugli célhoz ér, már késő. És a Kossuthkifli ideje is lassan lejár." /kossuthkilfi.hu/



Bevallom Nektek, nem olvastam Fehér Béla Kossuthkifli című művét. Így semmiféle összehasonlítási alapon nincs magával a sorozattal.
Maga a széria -már ha lehet így fogalmazni-, nem kapott szerintem akkora hírverést. Ahhoz képest, milyen színészek játszanak, valamint kik dolgoztak a háttérben, én nagyobb reklámozásra számítottam. 
Már akkor eldöntöttem, én bizony megfogom nézni, mikor megláttam a plakáton Haumannt és Reviczky-t. És milyen jól döntöttem!

Forrás : konyves.blog.hu


Március 15-én miután kimorogtam magam a Forma-1 miatt -hiányzik a nagyon HD minőség-, nem kapcsoltam el a Dunáról. Közvetlen a Kossuthkifli előtt a Magyarország, szeretlek! ment, ahol a sorozat szereplő csaptak össze egymással. Mivel szeretem azt a vetélkedőt, ezért félretettem a gépet és már csak a tévére figyeltem. A Magyarország, szeretlek! után következett az első rész.

Az első perctől az utolsóig imádtam, és csak az maradt bennem a végére, MÉG. Tovább akarom nézni. Nem lehet, hogy itt egyszerűen befejezik. Ügyes ez a Rudolf Peti. Tudja, hogyan kell elhúzni a mézesmadzagot. 

Mind rendezésben, mind színészi alakításban remekel a sorozat. Látszik rajta a több éves munka. A vágások, a fények, a kamerabeállítások. Egyszerűen nem tudok rá egy rossz szót sem mondani. Még Trokán Nóráról sem tudok, pedig ő sosem volt szimpatikus nekem.
Akik viszont mindenképp ki szeretnék emelni azok Rudolf Péter felesége, Nagy-Kálóczy Eszter (Thalvizer Karola grófnő) és Kálloy Molnár Péter (Batykó). Bár tényleg mindenki remekel a szerepébe, mégis ők ketten azok, akiknek a játékuk a legjobban megfogott.
A színészek listáját itt nézhetitek meg. Szerintem a mostani magyar színészek közül a legjobbak mind szerepelnek a sorozatban.

Ha ez esetleg még nem lenne elég. Van valami az egész művet áthatja, ami nem más mint, a humor. Mert abból aztán nem szűkölködik a sorozat. Kicsit abszurd, kicsit groteszk jellem- és helyzetkomikumok. Nem is tudom, mikor nevettem utoljára ennyit egy magyar filmen. Ja meg van, a Magyar vándor óta nem. Milyen véletlen, csak nem a hasonló stáb miatt lehetséges? Természetesen a Kossuthkilfi egy nagyobb volumenű alkotás - és ezzel nem leszólni akarom ez előbb említett másik filmet. 
Mivel nem olvastam a könyvet, ezért nem tudom, valóban ilyenek-e a párbeszédek vagy esetleg Rudolf Péter, Hársing Hilda és Kapitány Iván műve lenne-e. Nem hiszem. Ezután mindenképpen el kell olvasnom Fehér Béla művét. Ha ilyen a "vásznon", milyen lehet könyvben?!

Pár szót a sorozat honlapjáról is írnom kell. Most először találkoztam egy hihetetlenül igényes felülettel, ami mobil kompatibilis. Átlátható és tényleg részletes. Valamint van két nem szokványos fül is; Recepttár, Szótár. A Recepttárban az összes recept, amik szerepelnek a sorozatban le vannak írni. Valamint mindenképp ki szeretnék majd próbálni. A Szótárban pedig egyértelműen az ismeretlen szavak kaptak helyet. 

Ha szeretitek a történelmi hátterű történetek, a kalandos fordulatokat, mindenképpen meg kell néznetek!
Én ma is a tévé előtt leszek. És Ti?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése