2015. április 12., vasárnap

Üzlet bármi áron

Forrás : youtube.com
Most, hogy igazán jó idő lett és ki tudtam ülni az erkélyre anélkül, hogy fagyasztott csirke lenne belőlem, előhalásztam egy elkezdett filmajánlómat. Mert süt a nap, nem fúj a szél és vagyok akkora menő, hogy innen írjam a bejegyzést. :)
Ha kíváncsiak vagytok, mennyire tetszett nekem az Üzlet bármi áron című film, tartsatok velem!


    Bis bald
    Johanna




Rendező : Ken Scott
Forgatókönyvíró : Steve Conrad
Játékidő : 91 perc
Főszereplők : Vince Vaughn, Dave Franco, Tom Wilkinson
IMDb : 5,2

Történet :
Daniel Trunkman (Vince Vaughn) egy nap hirtelen felindulásból felmond munkahelyén. Saját vállalkozást indít egy frissen nyugdíjazott Timothy McWinters-szel (Tom Wilkinson) és egy lelkes gyakornokkal, Mike Pancake-kel (Dave Franco). Semmi sem úgy alakul, ahogyan ők azt előre eltervezték, ám mégis lesz miben reménykedniük. Egy hatalmas kiugrási lehetőséget kapnak, amivel végre igazán beindíthatnák a cégüket. Ám Európában is hibát hibára halmoznak, azonban nem szabad elfelejteniük; egy igazi üzletember sosem adja fel!



A filmet még március vége felé láttam, mikor egy tanulós nap után a szél elől bemenekültünk a csoporttársammal a West End-be. Hogy mennyi időt vacakoltunk el, míg kiválasztottuk végül ezt a filmet! Eredetileg az Éjszaki hajszát szerettük volna megnézi - Liam Neeson és Ed Harris?! Még jó, hogy azt akartuk-. Azonban amilyen szerencsések voltuk, teltházat jelzett a gép és a legközelebbi vetítést pedig az éjszaka lett volna már, amit egyikünk sem akart kivárni. Így aztán választhattunk a Spongyabob: Ki a vízből! és az Üzlet bármi áron között. Nem volt egy nehéz döntés. - Azért az elképesztő, hogy az IMDb-n még a Spongyabob is több pontot (6,5) kapott, mint ez a film. -

Forrás : pixshark.com
Egyértelműen azért ültünk be erre a pénzre, mert egész nap tanultunk. Egyhuzamban. Önmagunktól. Saját szórakoztatásunkra. Úgyhogy logikus lépés volt a részünkről, hogy nem egy művész mozi elvont filmjét szerettük volna látni. Plusz a főszereplő Vince Vaughn. Lehet egyáltalán olyan filmet nézni, amiben ő egy kicsit is komolyabb? Ezért nem voltak túlzottan - höh, egyáltalán nem-, nagy elvárásaim. Például a Gyakornokokban egy fokkal normálisabban hozta a figurát - nem mintha az is egy hű de tökéletes film lenne. Szimplán csak nézhető. Na de ez?! Még a szokásos színvonaltalanságát is alulmúlta. Ugyan voltak benne poénok, amiken mosolyogtam. De kilencven percen keresztül inkább éreztem magam kínosan.

Maga a kerettörténet még nem is lenne szörnyű. Elég egyszerű, de ettől még lehetett volna jó. Sőt egy jó forgatókönyvvel egész jó! A bajom inkább az, hogy a film vicces akart lenni. Már-már szájbarágósan. Vártam, hátha bevágnak, egy-két műnevetést. Végig azon gondolkoztam, velem van-e a baj vagy tényleg ennyire rossz. Aztán az egyik jelenet után leesett, ez a film tényleg kritikán aluli. Az egy dolog, ha a film vicces akar lenni. Legyen. De az, hogy görcsösen ragaszkodik hozzá? Nem, nem jött össze.

Van egy jelenet, a vége felé. Az a bizonyos jelenet, ahol nekem már sok volt. Nem azért, mert nem szeretem a túl alpári humort a filmekben. Nem azért, mert én nem szeretem a szexfétises dolgokat. Hanem mert fájt nézni! Egyszerűen fájt. Nem volt vicces, nem nevettem. Kínos volt és a falba akartam verni a fejemet. Ha láttátok a filmet, arról beszélek, mikor betéved Daniel a mosdóba. Majd utána megy a szerencsétlen Mike. Na ugye, hogy mennyire rossz az a rész?!

Jellemrajz? Ugyan már! A karakterekről a nevükön kívül nem tudunk meg semmit. David a feltörekvő, soha fel nem adó vállalkozó. Timothy, a vén róka, még talán érdekes személyiség is lehetne, ha jobban ki lenne dolgozva. Mike meg a tipikus hülye gyerek, akit inkább sajnálok, minthogy nevessek rajta. Plusz a vezetékneve is annyira de annyira vicces! Ja, nem. A három főszereplőn kívül van még egy nő, a főgonosz, aki szintén ugyanarra a szerződésre pályázik. Ő mellesleg David volt főnöke, surprise! Rajta kívül többször szerepel még a lótifuti, aki berlini fétisklubban mulat szabadidejében. Ha a főszereplők sem voltak kidolgozva, akkor ne várjuk el, hogy a mellékszereplőkre több időt fordítottak volna.

Vince Vaughn hozza a szokásos formáját. Nem is tudom, tud-e másfajta szerepet játszani? Egy kicsit félelmetes. Próbál poénkodni, de kevés sikerrel. Tud ő ennél jobbat is. Dave Franco... Hát amit ő csinált, az nem színészet. Remélem, csak nem tudott mit kezdeni Mike szerepével - amit tökéletesen megértek-, és ő ennél sokkal tehetségesebb. Tom Wilkinsonról végig az volt az érzésem, hogy ez az ember már csak levezet. Oscarra jelölték, akkor mégis mi mást csinálni egy ilyen filmben?

A filmkészítői a legutolsó jelenetre is tartogattak nekem egy szép mondatot, amire inkább már csak legyintettem.
"Elvesztettem a szüzességem. Kétszer!" Mike Pancake

Valamivel hosszabb leírást szerettem volna Nektek írni. Viszont az az igazság, hogy a semmiről hihetetlen nehéz. Adott egy tűrhető alaptörténet viszonylag elfogadható színészekkel és borzasztó forgatókönyvvel. Ha még megy a moziban, nem igazán ajánlom. Esetleg, ha nagyon de nagyon unatkoztok, akkor nézzétek meg.

Forrás : facebook.com
Engem is körülbelül így kellett lefogni, miután kijöttem a moziból.

Láttátok Ti is? Mi a véleményetek róla?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése