2015. május 23., szombat

Legendák találkozása


Ötödik alkalommal rendezték meg a Legendák találkozását a Hungaroringen. Évről évre egyre jobb programokkal állnak elő a tervezők, viszont a mostani fesztivál más miatt volt különleges; öcsémmel részt vettünk a Miénk a pálya! elnevezésű kerékpáros rendezvényen.

   Bis bald
   Johanna





Ha még nem voltatok, akkor jövőre mindenképpen el kell mennetek! Nemcsak azért mert ingyenes- bár azért ez elég nyomós indok-, hanem a szabad levegő, az autók és sok-sok program miatt is.


Most először olvastam át részletesen a programajánlót, így egyből kiszúrtam a biciklizési lehetőséget a pályán- amit amúgy már évek óta lehet. Egyből regisztráltam is a biciklitúrára, ilyet kár lenne kihagyni. Plusz edzeni is kell a nyárra.

Reggel 7,30-kor volt a találkozó a fóti Penny előtt. Szombaton. Hajnalok hajnalán. Én azt hittem, hogy képtelen leszek felkelni, de emberi ébresztő órámnak hála nem késtünk el. Mivel a legtöbb tömegközlekedési eszközre nem lehet felvinni a biciklit, ezért már a találkozó helyszínére is biciklizve kellett mennünk. Szerencsére szombat reggel nem nagyon voltak az úton, így viszonylag hamar odaértünk.

Miután kaptunk karszalagokat- egyet a biciklire, egyet magunknak-, megvártuk a rendőröket. Bizony, bizony jelzőfényes felvezetést kaptunk! Ugyan a táv egyáltalán nem nagy, 13 km, mégis rendesen megizzasztott, köszönet a drágalátos váltómnak. Egy-egy könnyebb emelkedőnél levert a víz, most esik le a láncom. Szerencsére, semmi ilyen nem történt.

Ahogy mentünk, a rendőrök lezárták egy időre a kereszteződéseket, hogy zavartalanul haladjuk. A kocsik feltorlódtak, mivel sokan voltunk, eltartott egy darabig míg áthaladtunk egy kereszteződésen. Ez nem mindenkinek tetszett. 
Egy bácsika szeretett volna lekanyarodni, de a rendőr nem engedte. Mondván, hadd biciklizzünk egy kicsit. Ez nem tetszett neki, és morgolódni kezdett.
- Nem hiszem, hogy most kellene nekik itt biciklizni.
Mire a rendőr szúrósan rápillantott és csak ennyit mondott:
- Én meg nem látom az irányjelzőjét!

Ettől az apró és vicces incidenstől eltekintve nyugodt tempóban érkeztünk meg a Hungaroringre, ahol az igazán jó dolog kezdődött! Egy óránk volt a pályán.*


Az első három lejtőig kitűnően voltam. Csak én okos azt elfelejtettem, ami kocsival egy kis bukkanónak tűnik, az biciklivel egy húzósabb emelkedő. Egy óráig ismét harcoltam a váltóval, de abszolút megérte!


Mikor befejeztük a biciklizést, már dél volt, a tömeg is kezdett megérkezni. Vagyis most jöjjenek a képek!







Ebédre elfogytak a szendvicsek és a csokik, ezért elcsábultunk és egy felállított stand választékából csemegéztünk. Kicsit drága volt, de még a megfizethető kategóriába tartozott. Plusz laktató volt, vagyis megéri a pénzét. Nem, nem hamburgert ettünk, mert az tényleg nagyon-nagyon drága volt, hanem húsit, hagymás krumplival és káposztával. Nyami.


A pályán zajló futamokon kívül egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a pálya melletti szórakozási lehetőségekre is (paddock programok, box programok, közszolgálati és hatósági park). Ami idén újdonság volt, az a Katasztrófavédelem által hozott használatban lévő harckocsik és különböző fegyverek, valamint ruházatok. 

Természetesen nem bírtam megállni, hogy le ne égessem magam. Odamentem a mesterlövész puskákhoz, amikbe be lehetett nézni. A szakértőtől megkérdeztem, hogy használják-e még ezeket a fegyvereket.
Mire ő:
- Miért ennyire muzeálisan néznek ki?
- Öö, igen.
Szerencsére nem vette magára, és egész sokat elbeszélgettünk a használatukról és a mesterlövészképzésről.



Persze nem lehetett kihagyni a gokartozást sem, még a nagy sort is kivártuk. Főleg, hogy a gokartpályán is akció volt a rendezvény miatt.


Az biztos, hogy jövőre is biciklivel fogunk kitekerni Mogyoródig. Valamint a Miénk a pálya! rendezvényt sem fogjuk kihagyni. Ha tehetitek Ti se hagyjátok ki!


*A kerékpárosok felvezetéssel Budapestre egy meghatározott időben indultak vissza (idén délben), viszont aki maradni akart, annak volt lehetősége a biciklijét a tárolóban hagyni. Visszafele mi a HÉV-et választottunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése