2015. november 19., csütörtök

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Hobbi



Csak nem újabb két hét telt el? Dehogynem, hát akkor csak nem itt az idő a következő VKP-s bejegyzésre? A mai téma pedig nem más, mint a hobbi. Hiszem azt, hogy egy embert meg lehet ismerni a hobbijai alapján. Mivel annyi minden deríthetünk ki. Gondoljatok bele, lehet, olyanokat is, amiket sosem tudnátok meg! Szóval derítsük ki együtt mi minden rejtőzik az én hobbijaim mögött! ;) Ha kíváncsiak vagytok, engem mi az, ami kikapcsol, tartsatok velem!
Ha még nem hallottatok a Vigyázz! Kész! Posztolj! kezdeményezésről és esetleg csatlakozni szeretnétek, akkor itt megtehetitek!


    Bis bald,
    Johanna




Ha új emberrel találkozunk és hirtelen kifogyunk a közös témákból, beáll a csönd. Ilyenkor kapaszkodunk a jól bevált kérdésekhez; Ugye mennyire felhős az ég? És te mit szeretsz csinálni szabadidődben? Őszintén, én sosem tudtam egyből válaszolni. Csak gondolkodtam, gondolkodtam és gondolkodtam. Mik azok a szokások, amik elég érdekesek lehetnek a másik fél számára, nehogy idő előtt elkönyveljen unalmas, fellengzős vagy egyéb nem túl szép jelzős embernek. 


Zenélés

Forrás : tumblr.com

Tizennégy éve zeneiskolába járok. Kilenc évig zongoráztam, ez pedig az ötödik évem klasszikus gitárkaron. Én még abban a rendszerben kezdtem el a zenetanulást, mikor még nem volt szolfézs-, és hangszeralapvizsga. Ezért négy évig tanultam szolfézst, négy évig utána a zeneiskola énekkarának a tagja voltam, most pedig zeneirodalomra járok ötödik éve. 
Ez lehet, hogy sokaknak unalmasan hangzik és lehet, bele sem kezdtek volna. Sok lemondással jár, rendes gyakorlás szükséges még a hobbiszerű zenéléshez is. Nekem is volt két időszakom, mikor abba akartam hagyni. Nem szeretettem volna folytatni a zenetanulást, a zongoradarabok is nehezedtek. Barátnőimnek iskola után szabadidejük volt. A vezetékesen lógtak órákig, úgy éreztem lemaradtok valami fontosról. Itt a szüleim a sarkukra álltak, és nem engedtek a gyerekkori énem hosszan tartó könyörgő vinnyogásának. Utólag bevallom, igazuk volt. Jól tették, hogy a folytatásra biztattak. 


Aktívpihenés 



Ha nyaralás vagy bármifajta kimozdulás, szeretek sokat mozogni, kirándulni és felfedezni az új helyeket, ismét bejárni a jól ismerteket. Természetesen vannak napok hosszabb utazás esetén, mikor jólesik a pihenés, relaxálás, de alapvetően szeretem a nyüzsgést. Szerintem ilyenkor nem engedhetem meg magamnak, hogy csak a szálláson ténferegjek. Ki tudja, mikor jutok oda vissza legközelebb. A múzeumkörutak, órákig tartó mászás egy-egy várromért, a századik templom megnézése. Így lehet igazán magunkká tenni az ismeretlen helyeket.


Filmnézés, olvasás



Ezt a két tevékenységet egy kalap alá veszem. Olvasni amióta megtanultam imádok és szeretek, lelkes könyvtárba járó voltam az általános iskola alatt is - most is, de mostanában inkább kötelező olvasmányokat veszek ki. Szinte az összes kötelező olvasmányon átrágtam magam. Volt ami untatott, nem kötött le, de sosem bántam meg, hogy elolvastam őket. Tapasztalatot szereztem, melyek azok a könyvek, amik érdekelnek. Nem szeretem azt a hozzáállást, ami végig az iskolákban volt; nem olvasom el, mert kötelező, mert utálom. Ember, bele sem kezdtél, honnan tudod, hogy nem fog lekötni?! Azért, mert másnak más a véleménye, vagy esetleg egy olvasónapló az interneten rosszat írt róla, még neked tetszhet! A falra tudok mászni az ilyen emberektől. 
A szüleim tudatosan szabályozták kiskoromban, milyen filmeket nézhetek meg. Volt egy osztálytársam, aki elsőben már a Terminátort nézte. Elég hamar immunis lett a filmekre, pár éven belül egy egyszerű filmet sem tudott megnézni, mert "kiégett". Vagyis okosan és előrelátóan kell megválogatni, mit mikor engedünk megnézni egy kisgyereknek. Épp ezért a korosztályomnak való filmeket néztem, amiket értettem és ezért szerettem. Ez a szeretet pedig máig meg van, annyira hogy szabadon választható tárgyak között filmes tantárgyakat is felveszek.


Ezek lettek volna az én főbb kikapcsolódási szokásaim, a hobbijaim.

Nézzetek be a többiekhez is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése