2015. december 31., csütörtök

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Ilyen volt 2015



Holnap van a "Nagy nap", lezárunk egy újabb évet. Következik a csodás 2016, ami mindannyiunk hatalmas dobása lesz, a mi nagy lehetőségünk. Az internetet elözönlik a new year - new me típusú idézetek, képek. Ahelyett, hogy sokan BAH! 
A mostani feladatunk nem más volt, mint az elmúlt év értékelése.
Ha még nem hallottatok a Vigyázz! Kész! Posztolj! kezdeményezésről és esetleg csatlakozni szeretnétek, akkor itt megtehetitek!

     Bis bald,
     Johanna




Blog terén alapos elcsúszásban vagyok. Sok tervem volt, amiket szerettem volna megvalósítani. A tavaszi félév olyan szerencsétlenül sikerült számomra - igazából négy tantárggyal volt komoly bajom, amikbe alaposan beletört a bicskám-, hogy több elképzelésemet el sem kezdtem, annyira elment tőlük a kedvem. A nyár elején pont erről a szélmalomharcról írtam az akkori VKP-s bejegyzésben.
Aztán következett a nyári szünet. Miután alaposan kiértékeltem az elmúlt szemeszter kudarcait, sikereit, szemléletváltáson dolgoztam/dolgozom - merthogy ez nem megy az egyik pillanatról a másikra. Ezért is ritkultak meg annyira a bejegyzések a blogon.
Az ősz kezdetével első helyre kellett helyeznem az egyetemet. Eddig is ugyan ott volt, de a lelkesedésem elveszett valahol út közben. A kötelezőket is szorgosabban olvastam, így aztán nemhogy időm nem volt, de energiám sem egy-egy posztot megírni.

2016-ra konkrét elvárásokat nem szeretnék állítani, már ami a blogolást illeti. A miért éppen germanisztika? sorozatot mindenképp szeretném folytatni, valamint a program ajánlókat is, hiszen ez a blog főprofilja. A többi pedig legyen meglepetés. ;)


Párszor összeírtam a saját kilenc pontomat, amit elszeretnék érni az új évben. Sajnos eddig nem voltam igazán lelkes és igencsak hanyag voltam. Talán most volt először, hogy rendesen vezettem a listámat.

1. Alapvizsga

Ez a pont abszolút csalódás számomra. Júniusban kellett volna alapvizsgáznom németből, viszont több tantárgy sem sikerült nekem. Ezért nem tudtam felvenni az alapvizsgát. Most úgy néz ki, egy évre rá fogom megcsinálni. Még szerencse, hogy ennek ellenére sem vagyok csúszásban - habár még az első év végén úgy tűnt. Határozottan sokat fejlődtem, talán benőtt a fejem lágya. :)


2. Berlin

Juhú! Erről egy hosszabb sorozatot tervezek írni. Előzetesnek elég annyi, hogy augusztusban sikerült Berlinben eltölteni a napjaimat egy nyelvtanfolyamon. Más kultúrákkal ismerkedtem és csodálatos, csodálatos emberekkel isöerkedtem meg, akikkel rendszeresen írunk egymásnak.

3. Gimis barátság ápolása

Sokkal többet találkozhattunk volna, de úgy érzem, amit megtehettünk megtettünk. Voltunk nyaralni pár napra a Velencei-tónál - igaz, pont a lehető legnagyobb melegben júniusban és borzasztóan szenvedtünk :) .

4. Futni heti kétszer + biciklizni rendszeresen

Sport terén abszolút bukás. Az elején kitartóan futottam. Igaz nem sokat és nem gyorsan. De visszaszoátatásnak elég lett volna, viszont elfogyott a motivációm. Nyáron ugyan egész sokat bicikliztem, de a futás már tavasszal elmaradt.

5. Jogosítvány

Amint lehetőségem - mind idő, mind pénz terén-, adódott beiratkoztam egy autósiskolába. Végigültem a tanfolyamot, a vizsgaidőszak miatt a vizsgát halasztanom kellett. De utána elsőre sikerült a KRESZ-vizsgám, feljelentkeztem a gyakorlati várólistára és azóta várok! Május óta várok egy kocsira és egy oktatóra! Elvileg januárra ígérik, de ezek után... 

6. Havi egy könyv olvasása

Még túl is teljesítettem. Amikor írtam a listát, a kötelezőket is beleértettem. Tervezem a könyvek összeírását, mert nemcsak régi könyveket olvastam újra, hanem eddig számomra ismeretlen műveket is.


7. Hungaroring

Idén kedvezményes diákjeggyel ismét kijuthattam az idei magyar Forma 1-es futamra. Igazi sátorozós, bunkit építős, nagyokat zabálós élmény volt. Plusz a boxutcai látogatáson bőrig áztunk, de imádtuk! Bővebb bejegyzés erről is várat magára.


8. Olaszország

Hm, ismét csak hosszabb posztot érzek az Erőben. A családi nyaralás júliusban itt töltöttük, majd a volt gimnáziumom visszahívott, hogy tartsak velük egy Jesolo-Nápoly-Capri-Róma túrára az őszi szünetben. Még szerencse, hogy a gimis szünet egybeesett az én szünetemmel is.

9. Minden hónapban egy kultúrprogram

Bevallom, erről a pontről úgy megfeledkeztem, hogy csak na! Ahogy így visszaemlékezem, nem lett meg a 12 program, bár ha a nyaralási programokat külön vesszük, akkor bőven meg lenne. 


Habár csak 5 sikerült az eltervezett 9 pontból, az elmúlt évet abszolút a magaménak tudhatom. Remélem, a Tiétek is hasonlóan gazdag és eseménydús volt!

Nézzétek meg a többiek 2015-ös évértékelésüket! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése